Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

Οι κυκλικοί κόμβοι, το κυκλοφοριακό της Κατερίνης και λοιπές ιστορίες καθημερινής τρέλας...

Έχω απορίες. Πολλές απορίες. Ίσως να μην τα καταλαβαίνω όλα με την πρώτη, ίσως κάποια πράγματα να τα παρασκέφτομαι, αλλά το βέβαιον είναι ότι υπάρχουν πράγματα που δεν τα καταλαβαίνω. Ένα από τα πλέον πρόσφατα παραδείγματα έχει να κάνει με τη συζήτηση που γίνεται σε εφημερίδες, ιστολόγια και καφενεία για τους κυκλικούς κόμβους.
Το τελευταίο σχετικό κείμενο που υπέπεσε στην αντίληψή μου μπορεί να το βρει κανείς στην ιστοσελίδα http://www.otoposmou.gr/ , καθώς και σε αρκετά blogs που ασχολούνται με τα της Κατερίνης, και έχει τίτλο "Πάρκο ή Πάρκινκ Κατερίνης;". Με έκπληξη είδα να συνδέονται οι κυκλικοί κόμβοι με την μετατροπή μέρους του πάρκου της πόλης σε αυτοσχέδιο χώρο στάθμευσης. Συμφωνώ απόλυτα με τον συντάκτη για το θλιβερό θέαμα οχημάτων σταθμευμένων εντός του χώρου του πάρκου. Αλλά είναι φανερό από την πρώτη κιόλας ανάγνωση ότι τα δύο θέματα είναι παντελώς άσχετα.
Το κείμενο ξεκινά με μια έμμεση επίθεση κατά των κυκλικών κόμβων, θεωρώντας τους ρύθμιση υπέρ της βελτίωσης "της “ποιότητας ζωής” των οχημάτων στην πόλη μας", υποστηρίζει ότι αυτοί εμφανίζονται "ανεξέλεγκτα" και εικάζει ότι υπάρχουν κυκλικοί κόμβοι υπό κατασκευή οι οποίοι δεν είναι απαραίτητοι. Προχωρά δε ακόμα περισσότερο, και χαρακτηρίζει τη σχεδίαση του έργου "αμφίβολη (σ.σ. !!!;;;) και μεροληπτική υπέρ των αυτοκινήτων".
Ο ρέκτης συντάκτης δεν σταματά όμως εκεί. Μπαίνει σε τεχνικές λεπτομέρειες και επικρίνει την δημιουργία κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών 7ης Μεραρχίας και Σβορώνου. Μας πληροφορεί ότι δεν πρόκειται περί κόμβου αλλά περί μιας απλής διασταύρωσης τύπου Τ, δίνει λεπτομέρειες για το πλάτος της οδού και των πεζοδρομίων και σπεκουλάρει λέγοντας ότι "το συνεχόμενο και φιλικό στον πολίτη ευθύ και πλατύ σχετικά πεζοδρόμιο από την πλευρά του πάρκου πρόκειται να εξαφανιστεί από την κατασκευή του εκτεταμένου σχετικά οδικού κόμβου" και ακόμη χειρότερα ότι "τουλάχιστον τρία δέντρα κινδυνεύουν να κοπούν και εξοστρακιστούν (σ.σ. !!!;;;) από τη θέση τους, μια και βρίσκονται καταμεσής των νέων αυτοκινητολαγνικών (σ.σ. !!!;;;) σχεδίων". Στο τέλος προσθέτει και δυο παραγράφους κλάψας για το πάρκο για να δέσει το γλυκό.
Δε θα σταθώ ιδιαίτερα στην εκδοχή των κορακίστικων, συγγνώμη ελληνικών ήθελα να γράψω, που χρησιμοποιεί ο συντάκτης. Απλά να σημειώσω ότι δεν υφίσταται η έννοια της "αμφίβολης σχεδίασης", είναι πιθανόν κάποιου είδους σολικισμός, ότι τα δέντρα ούτως ή άλλως δεν είναι δυνατόν να εξοστρακιστούν, πολλώ δε μάλλον αν έχουν κοπεί οπότε θα είναι νεκρά, και ότι το επίθετο είναι λάγνος, λάγνα, λάγνο, επομένως τα σχέδια μπορεί να είναι αυτοκινητολάγνα αλλά επουδενί αυτοκινητολαγνικά.
Στην ουσία του ζητήματος τώρα. Οι κυκλικοί κόμβοι είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για τους συγκοινωνιολόγους, το οποίο τους βοηθά να δημιουργήσουν ομαλή ροή των οχημάτων σε σημεία που δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση, αλλά και να ελέγξουν την ταχύτητα σε δρόμους στους οποίους τα οχήματα τείνουν να υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας θέτωντας σε κίνδυνο πεζούς και δικυκλιστές. Βέβαια, οι κυκλικοί κόμβοι έχουν και πλήθος άλλων συγκοινωνιακών πλεονεκτημάτων, καθώς επίσης και αισθητικών και οικονομικών και περιβαλλοντικών, όμως δεν προσπαθώ να κάνω μάθημα οπότε δε θα επεκταθώ. Η επιτυχία τους είναι μεγάλη, γεγονός που αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα όπου έχουν εφαρμοστεί στην πόλη μας, αλλά και από την εκτεταμένη χρήση τους στο εξωτερικό. Σαφέστατα, οι κυκλικοί κόμβοι δεν αποτελούν μέτρο υπέρ των αυτοκινήτων αλλά υπέρ όλων των χρηστών μιας οδού και ιδιαίτερα των πεζών. Θα έπρεπε, άλλωστε, να έχει γίνει αυτό σαφές από την διαπλάτυνση και βελτίωση των πεζοδρομίων που παρατηρείται όπου έχει κατασκευαστεί τέτοιο έργο στην πόλη μας μέχρι σήμερα.
Είναι χρήσιμο να πούμε, ακόμη, ότι οι κυκλικοί κόμβοι σε καμιά περίπτωση δεν κατασκευάζονται ανεξέλεγκτα. Υπάρχουν, οπωσδήποτε, αποφάσεις συλλογικών οργάνων- δημοτικών συμβουλίων κ.α.- που τους εγκρίνουν και μελέτες που αποδεικνύουν τη σκοπιμότητα και την χρησιμότητά τους. Η σκοπιμότητα, δε, κρίνεται λαμβάνοντας υπόψιν και τις μελλοντικές συνθήκες που πρόκειται να δημιουργηθούν σε κάποια περιοχή όταν ολοκληρωθούν διάφορες συγκοινωνιακές παρεμβάσεις (μονοδρομήσεις, πεζοδρομήσεις, διανοίξεις οδών κλπ).
Είναι αστείο να αναφέρουμε τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού και να αγνοούμε επιδεικτικά ότι σε εκείνο το σημείο δημιουργείται στην οδό Σβορώνου μια "χοάνη", ένα άνοιγμα δηλαδή, στο οποίο είναι δυνατόν να εγγραφεί ο κυκλικός κόμβος. Όσο για το αν πρόκειται για μια απλή διασταύρωση τύπου Τ, το ξέρει καλύτερα όποιος έχει δει το μποτιλιάρισμα στη Σβορώνου να φτάνει ακόμη πιο πέρα από τη ΔΕΥΑΚ. Η χρησιμότητα του κυκλικού κόμβου στο συγκεκριμένο σημείο και η σπουδαιότητά της για τους πεζούς γίνεται πιο φανερή αν συνυπολογίσουμε τη διαμόρφωση των πεζοδρομίων πέριξ αυτού εις τρόπον ώστε να αποτρέπεται η στάθμευση των οχημάτων, καθώς και την ύπαρξη σχολείων στην περιοχή, που σημαίνουν σημαντικό αριθμό μικρών παιδιών που κυκλοφορούν με τα πόδια. Εδώ να μεταφέρω προσωπική μου εμπειρία, όταν αναγκάστηκα να γυρίσω πίσω με το καρότσι του παιδιού μου, διότι ήταν αδύνατον να περάσω απέναντι διασχίζοντας την Σβορώνου, αφού τουλάχιστον πέντε (5) οχήματα σε σειρά ήταν σταθμευμένα εκατέρωθεν, και εν συνεχεία να κάνω περίπου 80 μέτρα σπρώχνοντας το καρότσι στη μέση του δρόμου αφού δεν υπήρχε ελεύθερος χώρος για να το ανεβάσω στο πεζοδρόμιο.
Να γράψω ακόμη, ότι πέρασα επιτούτου από το σημείο και διαπίστωσα με τα μάτια μου ότι κανένα από τα ΔΥΟ και όχι τρία δέντρα στο σημείο αυτό ΔΕΝ βρίσκεται εντός της ορατής χάραξης, και το μέγιστο βάθος πεζοδομίου που μπορεί να χαθεί δεν ξεπερνά το μισό μέτρο, το βάθος δηλαδή που χάνεται σήμερα λόγω της ύπαρξης των δέντρων, των πινακίδων και του παρόδιου φωτισμού. Μοιάζει η συγκεκριμένη σπέκουλα με μια άλλη, πάλι από μέλος της "Εθελοντικής ομάδας", από τηλοψίας εκείνη, για τα δέντρα που θα κόβονταν κατά τη διάρκεια εργασιών σε σχολείο, και τη μεγάλη καταστροφή που θα συντελούνταν, όπως μας είχε πληροφορήσει ο κύριος Τσολακίδης, δέντρα που φυσικά δεν κόπηκαν ποτέ, έμεινε όμως η οργή του για την περιβαλλοντικά ανάλγητη διοίκηση του Δήμου, που όπως τον είχε ενημερώσει ο Δήμαρχος πριν βγει στην τηλεόραση δεν θα πείραζε ούτε ένα κλαδί. Πώς είναι δυνατόν οι ίδιοι άνθρωποι να κάναν γαργάρα την κοπή των δέντρων της πλατείας Ελευθερίας και τη συνακόλουθη τσιμεντοποίησή της από τη διοίκηση Αμοιρίδη, δεν ξέρω. Ξέρω όμως ότι τα ψέματα μπορεί να εξυπηρετούν τις προσωπικές φιλοδοξίες ή το βίτσιο του κάθε ψεύτη, δεν υπηρετούν όμως ποτέ το καλό του τόπου.
Τέλος, για το πάρκο έχω ήδη γράψει ότι είναι θλιβερή η μετατροπή μέρους του σε χώρο στάθμευσης. Όμως, το να συνδέουμε την εικόνα αυτή με τη δημιουργία άνετων διαδρομών που μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες είναι τουλάχιστον άστοχο, αν όχι δόλιο. Πόσο πιο εύκολη θα ήταν η πρόσβαση στο χώρο του πάρκου για τους συμπολίτες μας με κινητικές δυσκολίες και για γονείς με μικρά παιδιά αν αντί για άνετους διαδρόμους στρωμένους με κυβόλιθους είχαμε στενά μονοπάτια με χαλίκι μπορεί ο καθένας να το αναλογιστεί. Ή μάλλον, λάθος, όχι ο καθένας. Εξαιρείται ο συντάκτης Ν.Η. …

9 σχόλια:

  1. εχω να καταθεσω δυο θεματα
    α) την Δημοσιοποίηση Όλων των παρεμβάσεων -αναπλασεων με ανάρτηση μακέτας..
    (τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν αρχίζουν να σκάβουν)
    β) η ανάρτηση των Νέων Πινακίδων των Οδών να μην γίνεται πάνω στους τοίχους οικοδομων..
    (είναι γνωστά & δύσχρηστα τα προβλήματα που δημιουργούνται) αλλά με οποιοδήποτε άλλο τροπο..(εναέρια,φανοστάτες,κλπ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (Απάντηση : απόσπασμα 1 από 4)
    Αγαπητέ συμπολίτη, για τον παρακάτω σου σχολιασμό υπέρ των οδικών κόμβων εντός του πάρκου Κατερίνης:
    http://apotinkaterinimeagapi.blogspot.com/2010/03/blog-post_08.html

    Απαντώ τα εξής:
    Όντως η άγνοια και ημιμάθεια φέρνουν απορίες. Δεν γνωρίζω την ιδιότητα σου, οπότε θα συμπεράνω με αγαθή πρόθεση ότι δεν εργάζεσαι στο Δήμο Κατερίνης.

    Αναφέρω την ιδιότητα μου: όχι δεν είμαι δημοσιογράφος για να έχω δικαίωμα ομιλίας και συγγραφής άρθρου, αλλά διπλωματούχος μηχανικός επιπέδου 5-ετούς πολυτεχνείου, κάτοχος μάστερ, και μέσω της ιδιότητας αυτής διεξάγω τεχνικές μελέτες για έργα σε 50 περίπου χώρες του πλανήτη (κυρίως κεντροευρωπαϊκές). Συνεπώς για τις τεχνικές λεπτομέρειες που αναφέρεις, θα εμπλουτίσω παρακάτω την περιέργεια σου.

    Η κατοικία μου βρίσκεται έμπροσθεν και πλησίον του πάρκου και, πίστεψε με, κατοικία πιο κοντά δεν υφίσταται. Για τον λόγο αυτό σέβομαι και εκτιμώ απεριόριστα την έκταση και την σημασία του πάρκου μας, που ίσως από αβλεψία των αδηφάγων μηχανισμών βρίσκεται στη θέση του ακόμη και σήμερα.

    Από την Σβορώνου και 7ης Μεραρχίας περνώ τουλάχιστον 2 φορές ημερησίως. Αν θεωρείται ουρά αυτοκινήτων αυτό που προκαλεί η αλόγιστη στάθμευση σε διπλο-παρκάρισμα και τριπλο-παρκάρισμα ακατάπαυστα στην διασταύρωση αυτή από την πλευρά της Σβορώνου τότε να χαϊδέψεις φιλικά τις πλάτες των συμπολιτών σου που το κάνουν. Χωρίς αυτά τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα εξέρχομαι καθημερινά άνετα και λίαν συντόμως (συνέκρινε και την καθυστέρηση σε άλλα σημεία της πόλης, π.χ. το εμπορικό κέντρο).

    Για πολίτη που σπρώχνει το καρότσι με το παιδί του στο κέντρο του δρόμου λόγω κατάληψης των πεζοδρομίων από πλείστα εμπόδια, παρκαρισμένα αλλά και σχιζοφρενώς κινούμενα αυτοκίνητα, περίμενα ο μεγαλειώδης θυμός σου και οι περιπαικτικές σου φράσεις να αποτείνονται στους ανώριμους αυτοκινητιστές.

    Η παρουσία πάρκινκ αυτοκινήτων εντός της χλόης και των πεζοδρόμων του πάρκου δεν είναι άσχετη, αλλά ένας απλός ακόμη τρόπος απομυθοποίησης του πρασίνου στην σύγχρονη κοινωνία, για να μην αναφερθώ στην συνενοχή και σιωπηρή συναίνεση των αρχών (βλέπε πολιτιστικές "προεκλογικές" ομιλίες στο πολιτιστικό κέντρο της "Εκάβης"). Η ίδια εισβολή και προσβολή του πρασίνου συμβαίνει πάραυτα με την χάραξη και οικοδόμηση κόμβων ΕΝΤΟΣ του πάρκου, γεγονός που δεν διανοήθηκε ποτέ στο παρελθόν να εκτελέσει κανένας δημοτικός άρχοντας.

    Στην Ευρώπη αποφεύγονται γενικά οι κυκλικοί κόμβοι αλλά μπορείς να το διαπιστώσεις με επίσκεψη σου σε οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή πόλη. Τον τελευταίο μήνα βρισκόμουν στο Βερολίνο, οπότε και διαπίστωσα και μόνος μου την θέση μεγάλων πόλεων επί του θέματος.
    (Συνέχεια αμέσως μετά...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. (Απάντηση : απόσπασμα 2 από 4)
    Στα γλωσσολογικά θέματα τώρα:
    "Αυτοκινητολαγνικός": σύνθετη λέξη, νεολογισμός, αποκύημα της τρεχούμενης και ζωντανής ακόμη ελληνικής γλώσσας. Προφανώς δεν θα το βρεις ακόμη σε λεξικό. Παρεπιπτόντως ως blogger και αφού είσαι χρήστης του διαδικτύου, μπορείς κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις το Google για τις γλωσσικές σου αναζητήσεις. Σου αποστέλλω τους ακόλουθους υπερσυνδέσμους με χρήση και επεξήγηση του "λαγνικός":

    Νίκος Καρούζος - Ποιήματα
    Νίκος Καρούζος (1926-1990): ποιητής από το Ναύπλιο.
    Σπούδασε νομικά και πολιτικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

    "ΥΨΙΦΩΝΗ ΤΑΡΑΧΗ ΣΤΟΥΣ ΒΟΥΒΩΝΕΣ
    Τότενες ουρανόθεν ο έρωτας / ήτανε βραδάκι /
    με τ' αστέρια του σκότους αγάλματα σπινθήρων
    ένας ανώγειος αφροδισιασμός που κατέρρεε συνέχεια
    ώσπου ακούστηκε ψηλά ο συγνεφοσυνάχτης
    κι άρχισε ο δικός του ο κατακλυσμός που έσκουζε
    λαγνικός απ' άκρη σ' άκρη."

    http://karouzosnikos-poems.blogspot.com/2009/06/blog-post_9285.html

    Για τη λέξη "λαγνικός" λάβε και απόσπασμα από σχετικό λεξικό (εκτός αν διαβάζεις μόνο Μπαμπινιώτη):

    http://www.zeno.org/Pape-1880/K/Pape-1880----02-0003

    Όσον αφορά τη λέξη "εξοστρακισμός" φαντάζομαι μαθήτευσες σε ελληνικό σχολείο και γνωρίζεις ότι οι περισσότερες λέξεις έχουν κυριολεκτική και μεταφορική ή αλληγορική σημασία. Προφανώς η κυριολεκτική πολιτική έννοια του εξοστρακισμού δεν υφίσταται σήμερα ούτε για άνθρωπο, ζώο, φυτό ή αντικείμενο και ισχύει μόνο η αλληγορική της έννοια. Αλλά και Μπαμπινιώτη ακόμη να διαβάζεις δεν σου δίνω ελαφρυντικά:

    "Εξοστρακισμός: 1. (στην αρχαιότητα) Η εξορία πολιτικού προσώπου, που επιβαλλόταν από τον λαό ύστερα από συνέλευση της Εκκλησίας του Δήμου, κατά την οποία κάθε πολίτης έγγραφε πάνω σε όστρακο (θραύσμα αγγείου) το όνομα εκείνου που έκρινε ότι έπρεπε να εξοριστεί. 2. (μεταφορικά) η εκδίωξη, η απομάκρυνση.
    Λεξικό Μπαμπινιώτη Β' Έκδοση 2005."

    Αλλά επειδή σκέφτεσαι μόνο κυριολεκτικά και δεν σου αρέσει η λέξη "εξοστρακισμός" με την έννοια της απομάκρυνσης, θα την αντικαταστήσω την επόμενη φορά με το "εξοβελισμός".
    (Συνέχεια αμέσως μετά...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. (Απάντηση : απόσπασμα 3 από 4)
    Στο δια ταύτα τώρα. Το νυν πλάτος πεζοδρομίου στην πλευρά του πάρκου είναι 4,3m.

    Ο κυκλικός κόμβος 7ης Μεραρχίας και Σβορώνου έχει τα εξής σχεδιαστικά χαρακτηριστικά:

    Εσωτερική διάμετρος κόμβου (παρτέρι και δικό του πεζοδρόμιο) = 14m

    Πλάτος λωρίδων κυκλοφορίας = 4m

    Εξωτερική διάμετρος κόμβου (μαζί με τα δύο απέναντι κυκλικά ρεύματα κυκλοφορίας και χωρίς τα απέναντι πεζοδρόμια) = 14m + 4m + 4m = 22m ή άλλως παραγόμενη ακτίνα 11m από το κέντρο του κυκλικού κόμβου.

    Αν διατηρηθεί το ίδιο σε πλάτος πεζοδρόμιο για τους πεζούς, δηλαδή πλάτους 4,3m προφανώς η ολική ακτίνα του κυκλικού κόμβου προ της πλευρά του πάρκου γίνεται 11m + 4,3m = 15,3m.

    Εντός αυτών των 15,3m βρίσκονται τώρα 4 ανυπεράσπιστα δέντρα:
    1) Δέντρο σε απόσταση 11,20m από το κέντρο του κόμβου
    2) Δέντρο σε απόσταση 11,60m από το κέντρο του κόμβου
    3) Δέντρο σε απόσταση 12,80m από το κέντρο του κόμβου
    4) Δέντρο σε απόσταση 14,10m από το κέντρο του κόμβου

    Συνεπώς για να μην πολυλογούμε η τύχη 4 δέντρων εντός της έκτασης του πάρκου κρίνεται επισφαλής γιατί κατά πάσα πιθανότητα θα εξοστρακιστούν, θα εξοβελιστούν, θα σφαγιαστούν ή βάλε ότι άλλο χαρακτηρισμό θέλεις. Καλούμε λοιπόν κάποιον από τους πολλούς "υπευθύνους" του κράτους και της κοινωνίας μας να μας βεβαιώσει δημόσια, οριστικά και αμετάκλητα για την τύχη αυτών των δένδρων.

    Σχετικά με την τωρινή τομή πεζοδρομίου του πάρκου που χαράχθηκε με κοπτικό μηχάνημα και θα αφαιρεθεί, μόνο για το παρτέρι και το περιμετρικό του πεζοδρόμιο θα γίνει αφαίρεση από το πάρκο τόξου μήκους χορδής 10,35m και μέγιστου πλάτους 2,35m ( αφαίρεση από τη σημερινή έκταση του πάρκου, και όχι 0,5m που άτεχνα αναφέρεις).

    Επιπλέον, με την εισχώρηση της λωρίδας αυτοκινητοδρόμου εντός του πάρκου θα γίνει αφαίρεση από το πάρκο τόξου μήκους χορδής 20m και πλάτους 6,40m (αφαίρεση από τη σημερινή έκταση πάρκου).

    Με σχετικούς υπολογισμούς, πάνε χαμένα για πάντα περίπου 90m2 (τετραγωνικά μέτρα) πάρκου υπέρ των αυτοκινήτων και κατά των πεζών πολιτών.

    Όλα τα παραπάνω μεγέθη είναι μετρημένα με αποστασιόμετρο Laser ακριβείας 1,5mm (χιλιοστόμετρου) στα 70m.

    Θα χαρώ να δω και τη δικιά σου επιστημονική θέση ή έστω τεχνική θεώρηση επί των ανωτέρω.
    (Συνέχεια αμέσως μετά...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. (Απάντηση : απόσπασμα 4 από 4))
    Ο χαρακτηρισμοί δε "άθλιος", "δόλιος" και "ψεύτης" για ενεργούς πολίτες που προσπαθούν απέναντι στο αμείλικτο κατεστημένο να αφήσουν ΑΝΕΓΓΙΧΤΟ από εργολάβους, μηχανήματα, αλλά και οχήματα το εσωτερικό του ΠΑΡΚΟΥ (με κεφαλαία) Κατερίνης είναι θα έλεγα το λιγότερο προσβλητικοί έναντι των συναισθημάτων των περισσοτέρων συμπολιτών μας.

    Όσο για τα συγκεκριμένα δέντρα εντός αυτού του ορίου: θα ξαναδείς τα ζωντανά ξαδέλφια τους μόνο στην άδεια σου και όταν επισκεφτείς κάποιον εθνικό δρυμό. Όσον αφορά για τα δέντρα που δεν βλάφτηκαν κατά την διάρκεια εργασιών σε συγκεκριμένο σχολείο, μήπως σου περνά από κάποιους νευρώνες και συνάψεις του εγκεφάλου σου, πως από την αντίδραση κάποιων ανιδιοτελών πολιτών σώθηκαν την τελευταία στιγμή;

    Πληροφοριακά, στο κέντρο του Βερολίνου υπάρχει ενιαίο και συμπαγές πάρκο τερατώδους έκτασης 2.100 στρεμμάτων που μας κάνει να αισθανόμαστε πολύ φτωχοί συγγενείς των Ευρωπαίων σε ποιότητα ζωής και κάλυψη πρασίνου ανά κάτοικο. Η έκταση αυτή θα μπορούσε κάλλιστα να στεγάσει όλους τους κατοίκους της Κατερίνης, αλλά παραμένει αμόλυντη, για να μας θυμίζει ότι όταν οι άνθρωποι δεν φυτρώνουν εκεί που δεν τους σπέρνουν, τα πάρκα ως ζωντανοί οργανισμοί βασιλεύουν.

    Για την μετατροπή της πλατείας Ελευθερίας και την κοπή των δέντρων συμφωνούμε απόλυτα. Αλλά όσον αφορά την ισχύ και το δικαίωμα ψήφου των δημοτικών οργάνων, ελάχιστοι έχουν την τεχνική επάρκεια, έστω και κατανόησης βασικών τεχνικών θεμάτων και ορολογίας, για τέτοιας ύψιστης σημασίας έργα μέσα στον ΕΝΑ πνεύμονα πρασίνου της πόλης μας. Να σου αναφέρω πως σε έναν από τους 10 μεγαλύτερους πληθυσμιακά δήμους της Ελλάδας, δημοτική σύμβουλος που επαγγέλεται εκπαιδευτικός, αποφασίζει για την επιλογή τεχνικών και οικονομικών χαρακτηριστικών του φωτισμού της πόλης. Με το ίδιο σύστημα δικαιοδοσίας ψήφου των οργάνων και την γενικότερη διαφθορά στη χώρα μας (ρίξε μια ματιά στα επίσημα στατιστικά), ο θαυμαστός αιγιαλός και η πλατιά αμμουδιά κοντά στην πόλη μας, ίσως γίνει κάποτε μια ωραία τσιμεντένια πόλη, με ωραιότατα κτίσματα χτισμένα πάνω στην άμμο.

    Την εισχώρηση οδικού κόμβου εντός της οριοθετημένης περιοχής του πάρκου, τη θεωρώ αναίσχυντη και επιεικώς απαράδεκτη. Ως ορθολογιστής και τεχνοκράτης δε εκφράζω κλάψες. Παρακαλώ να μου γράψεις την ιδιότητα σου και αν είσαι σχετικός επιστήμονας, φερ' ειπείν συγκοινωνιολόγος, δέχομαι μερικώς το λογίδριο σου παρά τα πολλά προαναφερόμενα λάθη σου. Ειδάλλως υπάρχει και συγνώμη για τα προηγούμενα σου σχόλια.

    Φιλικά,
    Ο κατακριτέος συμπολίτης σου Ν.Η.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. (Απάντηση : απόσπασμα 4 από 4)
    Ο χαρακτηρισμοί δε "άθλιος", "δόλιος" και "ψεύτης" για ενεργούς πολίτες που προσπαθούν απέναντι στο αμείλικτο κατεστημένο να αφήσουν ΑΝΕΓΓΙΧΤΟ από εργολάβους, μηχανήματα, αλλά και οχήματα το εσωτερικό του ΠΑΡΚΟΥ (με κεφαλαία) Κατερίνης είναι θα έλεγα το λιγότερο προσβλητικοί έναντι των συναισθημάτων των περισσοτέρων συμπολιτών μας.

    Όσο για τα συγκεκριμένα δέντρα εντός αυτού του ορίου: θα ξαναδείς τα ζωντανά ξαδέλφια τους μόνο στην άδεια σου και όταν επισκεφτείς κάποιον εθνικό δρυμό. Όσον αφορά για τα δέντρα που δεν βλάφτηκαν κατά την διάρκεια εργασιών σε συγκεκριμένο σχολείο, μήπως σου περνά από κάποιους νευρώνες και συνάψεις του εγκεφάλου σου, πως από την αντίδραση κάποιων ανιδιοτελών πολιτών σώθηκαν την τελευταία στιγμή;

    Πληροφοριακά, στο κέντρο του Βερολίνου υπάρχει ενιαίο και συμπαγές πάρκο τερατώδους έκτασης 2.100 στρεμμάτων που μας κάνει να αισθανόμαστε πολύ φτωχοί συγγενείς των Ευρωπαίων σε ποιότητα ζωής και κάλυψη πρασίνου ανά κάτοικο. Η έκταση αυτή θα μπορούσε κάλλιστα να στεγάσει όλους τους κατοίκους της Κατερίνης, αλλά παραμένει αμόλυντη, για να μας θυμίζει ότι όταν οι άνθρωποι δεν φυτρώνουν εκεί που δεν τους σπέρνουν, τα πάρκα ως ζωντανοί οργανισμοί βασιλεύουν.

    Για την μετατροπή της πλατείας Ελευθερίας και την κοπή των δέντρων συμφωνούμε απόλυτα. Αλλά όσον αφορά την ισχύ και το δικαίωμα ψήφου των δημοτικών οργάνων, ελάχιστοι έχουν την τεχνική επάρκεια, έστω και κατανόησης βασικών τεχνικών θεμάτων και ορολογίας, για τέτοιας ύψιστης σημασίας έργα μέσα στον ΕΝΑ πνεύμονα πρασίνου της πόλης μας. Να σου αναφέρω πως σε έναν από τους 10 μεγαλύτερους πληθυσμιακά δήμους της Ελλάδας, δημοτική σύμβουλος που επαγγέλεται εκπαιδευτικός, αποφασίζει για την επιλογή τεχνικών και οικονομικών χαρακτηριστικών του φωτισμού της πόλης. Με το ίδιο σύστημα δικαιοδοσίας ψήφου των οργάνων και την γενικότερη διαφθορά στη χώρα μας (ρίξε μια ματιά στα επίσημα στατιστικά), ο θαυμαστός αιγιαλός και η πλατιά αμμουδιά κοντά στην πόλη μας, ίσως γίνει κάποτε μια ωραία τσιμεντένια πόλη, με ωραιότατα κτίσματα χτισμένα πάνω στην άμμο.

    Την εισχώρηση οδικού κόμβου εντός της οριοθετημένης περιοχής του πάρκου, τη θεωρώ αναίσχυντη και επιεικώς απαράδεκτη. Ως ορθολογιστής και τεχνοκράτης δε εκφράζω κλάψες. Παρακαλώ να μου γράψεις την ιδιότητα σου και αν είσαι σχετικός επιστήμονας, φερ' ειπείν συγκοινωνιολόγος, δέχομαι μερικώς το λογίδριο σου παρά τα πολλά προαναφερόμενα λάθη σου. Ειδάλλως υπάρχει και συγνώμη για τα προηγούμενα σου σχόλια.

    Φιλικά,
    Ο κατακριτέος συμπολίτης σου Ν.Η.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υ.Γ. Με οστεοπορωτικούς εγκεφάλους σαν το δικό σου, χιλιάδες μνημειώδη αποφθέγματα και λαϊκές εκφράσεις της Ελληνικής με μεταφορική εκφορά των λέξεων, όπως «όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες» θα είχαν αποβληθεί από το λεξιλόγιο μας και θα καιγόταν στην πυρά της γλωσσικής αρτηριοσκλήρωσης και λογοκρισίας. Προφανώς για μας τους εθελοντές πολίτες, απ’ ότι κατάλαβες, εξέχουσα θέση έχει η ΟΥΣΙΑ των γεγονότων και όχι τα άνοστα λογοπαίγνια.

    Ν.Η. και πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ψάχνοντας στο ιντερνετ σήμερα στις 30/8/2010, απηυδισμένος από τη χωρίς τέλος και χωρίς προηγούμενο ταλαιπωρία οδηγού που ήθελε να διασχίσει το κέντρο πηγαίνοντας από το Σβορώνο στη Β' ΔΟΥ Κατερίνης και πίσω (ούτε όταν φτιαχνόταν ο πεζόδρομος Μ. Αλεξάνδρου δεν υπήρχε αυτό το χάλι), θέλησα να βρω ένα μικρό, τοσοδούλι άρθρο που να αναφέρεται στο "κυκλοφοριακό Κατερίνης". Εμφανίστηκε το παραπάνω. Ποιοι είναι οι συγγραφείς που λογομαχούν, δε γνωρίζω. Όλα αυτά, το Μάρτιο του 2010. Έκτοτε, δημιουργήθηκαν και άλλοι κόμβοι, καθημερινά εμφανίζεται και ένας κόμβος. Δεν υπάρχει περίπτωση να είναι πρώτης προτεραιότητας έργο για τη ζωή του Κατερινιώτη ούτε ένας από αυτούς. Άντε,ίσως ο κόμβος στο Υδραγωγείο να χρειαζόταν, μιας και στα Ευαγγελικά, μας λείπει το πράσινο, τόσα λουλούδια που του έβαλαν... Ως διπλ. Πολιτικός Μηχανικός και εργολάβος όμως, (και ως κάτοικος της περιοχής Πάρκου-Συντριβανίου) έχω να πω ότι ο Κος Δήμαρχος και οι συμβουλάτορές του - δικηγόρος επί παντός επιστητού και γραμματέας - καλό θα ήταν να φρόντιζαν για την εκπλήρωση των συμβατικών τους υποχρεώσεων απέναντι σε εργολάβους αναδόχους έργων ολίγον τι πιο σημαντικών από τις πετούνιες και τους κόμβους, όπως έργα αποχετεύσεων, κτιριακών, ασφαλτοστρώσεων, συντηρήσεων κλπ. Και επιτέλους, κύριε Δήμαρχε και λοιποί: έλεος με τα κολωνάκια! Δημιουργούν ασφυκτικό μποτιλιάρισμα σε σημεία όπου πριν η κυκλοφορία ήταν ομαλή. Είναι κατάντεια να θεωρείτε τους οδηγούς της πόλης εκ των προτέρων..."κάγκουρες" στην οδήγηση και να νομίζετε ότι με τα κακάσχημα κολωνάκια πχ δε θα σταθμεύουν σε δρόμους όπου απαγορεύεται. (Μήπως κάποτε να δουλέψουν αποτελεσματικά τα παιδιά της Δημοτικής Αστυνομίας?Λέω, μήπως...) Αντί αυτού, παρκάρουν τώρα επάνω στα τεράστια διαπλατυσμένα πεζοδρόμια με κυβόλιθους μαζικής παραγωγής (μα καλά, από την Κίνα τους φέρνουμε?)έξω από το σπίτι του καθενός, εκεί όπου πριν πάρκαρε νόμιμα. Και επιπλέον, δεν ενοχλούσε τη διέλευση λοιπόν αυτοκινήτων, καροτσιών, ποδηλατών κλπ...Αφήστε που τόσο κοφτερά που τα κάνουν τα κράσπεδα, μου έχουν φάει τα λάστιχα...Κύριε Δήμαρχε, μιλώντας για Βερολίνο, την Unter den Linden την ξέρετε????Μήπως σας φαίνεται και αυτή...χοάνη? Τι να πω...σε όλον τον κόσμο οι ειδικοί φοντίζουν για να επιλύσουν προβλήματα κυκλοφοριακού να διαπλατύνουν τα οδοστρώματα, ή πιο δραστικά να απαγορεύουν την κίνηση στο κέντρο. Εμείς πρωτοτυπούμε: διαπλατύνουμε τα πεζοδρόμια...
    Και καλή σας επιτυχία!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπήκα τυχαία στο ιστολόγιο και ομολογώ ότι με ξάφνιασε η οξύτητα των χαρακτηρισμών. Σίγουρα δεν ταιριάζει καθόλου με τον τίτλο του ιστολογίου :). Και μια και ο λόγος περί γλώσσας, μια μικρή διόρθωση: "συνέκρινε (--> "σύγκρινε")και την καθυστέρηση σε άλλα σημεία της πόλης, π.χ. το εμπορικό κέντρο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή