Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Απάντηση του Ν.Η. για τους κυκλικούς κόμβους

Με πολλή χαρά διάβασα την απάντηση του συναδέλφου Ν.Η. για την ανάρτησή μου περί των κυκλικών κόμβων. Επειδή η απάντηση δημοσιεύεται στα σχόλια της ανάρτησης και ενδέχεται να διαφύγει της προσοχής των αναγνωστών, θα την επαναδημοσιεύσω εδώ ολόκληρη, στο πλαίσιο της προαγωγής του δημοκρατικού διαλόγου. Σας παρακαλώ να οπλιστείτε με υπομονή και να την διαβάσετε ολόκληρη, διότι υπερβαίνει τις 4 σελίδες Α4, είναι δηλαδή περίπλου διπλάσια του αρχικού μου κειμένου. Φυσικά, θα υπάρξει απάντηση από την πλευρά μου, είναι όμως πολλά αυτά που θέλω να γράψω, και ο χρόνος μου σχετικά περιορισμένος. Προς το παρόν, οι αγγλομαθείς μπορούν να ρίξουν μια ματιά στον ακόλουθο σύνδεσμο που αναφέρεται στους κυκλικούς κόμβους (roundabouts). http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout
Βέβαια, η εξειδικευμένη βιβλιογραφία που αφορά τους κυκλικούς κόμβους και τον σχεδιασμό τους είναι πολύ μεγάλη, αλλά ο μη ειδικός μπορεί να πάρει πολλές χρήσιμες πληροφορίες από το άρθρο αυτό.
Ακολουθεί με πλάγιους χαρακτήρες η απάντηση του Ν.Η.

"Αγαπητέ συμπολίτη, για τον παρακάτω σου σχολιασμό υπέρ των οδικών κόμβων εντός του πάρκου Κατερίνης:
http://apotinkaterinimeagapi.blogspot.com/2010/03/blog-post_08.html Απαντώ τα εξής:
Όντως η άγνοια και ημιμάθεια φέρνουν απορίες. Δεν γνωρίζω την ιδιότητα σου, οπότε θα συμπεράνω με αγαθή πρόθεση ότι δεν εργάζεσαι στο Δήμο Κατερίνης.Αναφέρω την ιδιότητα μου: όχι δεν είμαι δημοσιογράφος για να έχω δικαίωμα ομιλίας και συγγραφής άρθρου, αλλά διπλωματούχος μηχανικός επιπέδου 5-ετούς πολυτεχνείου, κάτοχος μάστερ, και μέσω της ιδιότητας αυτής διεξάγω τεχνικές μελέτες για έργα σε 50 περίπου χώρες του πλανήτη (κυρίως κεντροευρωπαϊκές). Συνεπώς για τις τεχνικές λεπτομέρειες που αναφέρεις, θα εμπλουτίσω παρακάτω την περιέργεια σου.
Η κατοικία μου βρίσκεται έμπροσθεν και πλησίον του πάρκου και, πίστεψε με, κατοικία πιο κοντά δεν υφίσταται. Για τον λόγο αυτό σέβομαι και εκτιμώ απεριόριστα την έκταση και την σημασία του πάρκου μας, που ίσως από αβλεψία των αδηφάγων μηχανισμών βρίσκεται στη θέση του ακόμη και σήμερα. Από την Σβορώνου και 7ης Μεραρχίας περνώ τουλάχιστον 2 φορές ημερησίως. Αν θεωρείται ουρά αυτοκινήτων αυτό που προκαλεί η αλόγιστη στάθμευση σε διπλο-παρκάρισμα και τριπλο-παρκάρισμα ακατάπαυστα στην διασταύρωση αυτή από την πλευρά της Σβορώνου τότε να χαϊδέψεις φιλικά τις πλάτες των συμπολιτών σου που το κάνουν. Χωρίς αυτά τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα εξέρχομαι καθημερινά άνετα και λίαν συντόμως (συνέκρινε και την καθυστέρηση σε άλλα σημεία της πόλης, π.χ. το εμπορικό κέντρο).Για πολίτη που σπρώχνει το καρότσι με το παιδί του στο κέντρο του δρόμου λόγω κατάληψης των πεζοδρομίων από πλείστα εμπόδια, παρκαρισμένα αλλά και σχιζοφρενώς κινούμενα αυτοκίνητα, περίμενα ο μεγαλειώδης θυμός σου και οι περιπαικτικές σου φράσεις να αποτείνονται στους ανώριμους αυτοκινητιστές.Η παρουσία πάρκινκ αυτοκινήτων εντός της χλόης και των πεζοδρόμων του πάρκου δεν είναι άσχετη, αλλά ένας απλός ακόμη τρόπος απομυθοποίησης του πρασίνου στην σύγχρονη κοινωνία, για να μην αναφερθώ στην συνενοχή και σιωπηρή συναίνεση των αρχών (βλέπε πολιτιστικές "προεκλογικές" ομιλίες στο πολιτιστικό κέντρο της "Εκάβης"). Η ίδια εισβολή και προσβολή του πρασίνου συμβαίνει πάραυτα με την χάραξη και οικοδόμηση κόμβων ΕΝΤΟΣ του πάρκου, γεγονός που δεν διανοήθηκε ποτέ στο παρελθόν να εκτελέσει κανένας δημοτικός άρχοντας.
Στην Ευρώπη αποφεύγονται γενικά οι κυκλικοί κόμβοι αλλά μπορείς να το διαπιστώσεις με επίσκεψη σου σε οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή πόλη. Τον τελευταίο μήνα βρισκόμουν στο Βερολίνο, οπότε και διαπίστωσα και μόνος μου την θέση μεγάλων πόλεων επί του θέματος.
Στα γλωσσολογικά θέματα τώρα:
"Αυτοκινητολαγνικός": σύνθετη λέξη, νεολογισμός, αποκύημα της τρεχούμενης και ζωντανής ακόμη ελληνικής γλώσσας. Προφανώς δεν θα το βρεις ακόμη σε λεξικό. Παρεπιπτόντως ως blogger και αφού είσαι χρήστης του διαδικτύου, μπορείς κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις το Google για τις γλωσσικές σου αναζητήσεις. Σου αποστέλλω τους ακόλουθους υπερσυνδέσμους με χρήση και επεξήγηση του "λαγνικός":Νίκος Καρούζος – Ποιήματα
Νίκος Καρούζος (1926-1990): ποιητής από το Ναύπλιο.Σπούδασε νομικά και πολιτικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών."ΥΨΙΦΩΝΗ ΤΑΡΑΧΗ ΣΤΟΥΣ ΒΟΥΒΩΝΕΣΤότενες ουρανόθεν ο έρωτας / ήτανε βραδάκι /με τ' αστέρια του σκότους αγάλματα σπινθήρωνένας ανώγειος αφροδισιασμός που κατέρρεε συνέχειαώσπου ακούστηκε ψηλά ο συγνεφοσυνάχτηςκι άρχισε ο δικός του ο κατακλυσμός που έσκουζελαγνικός απ' άκρη σ' άκρη."http://karouzosnikos-poems.blogspot.com/2009/06/blog-post_9285.htmlΓια τη λέξη "λαγνικός" λάβε και απόσπασμα από σχετικό λεξικό (εκτός αν διαβάζεις μόνο Μπαμπινιώτη):
http://www.zeno.org/Pape-1880/K/Pape-1880----02-0003Όσον αφορά τη λέξη "εξοστρακισμός" φαντάζομαι μαθήτευσες σε ελληνικό σχολείο και γνωρίζεις ότι οι περισσότερες λέξεις έχουν κυριολεκτική και μεταφορική ή αλληγορική σημασία. Προφανώς η κυριολεκτική πολιτική έννοια του εξοστρακισμού δεν υφίσταται σήμερα ούτε για άνθρωπο, ζώο, φυτό ή αντικείμενο και ισχύει μόνο η αλληγορική της έννοια. Αλλά και Μπαμπινιώτη ακόμη να διαβάζεις δεν σου δίνω ελαφρυντικά:
"Εξοστρακισμός: 1. (στην αρχαιότητα) Η εξορία πολιτικού προσώπου, που επιβαλλόταν από τον λαό ύστερα από συνέλευση της Εκκλησίας του Δήμου, κατά την οποία κάθε πολίτης έγγραφε πάνω σε όστρακο (θραύσμα αγγείου) το όνομα εκείνου που έκρινε ότι έπρεπε να εξοριστεί. 2. (μεταφορικά) η εκδίωξη, η απομάκρυνση.
Λεξικό Μπαμπινιώτη Β' Έκδοση 2005."Αλλά επειδή σκέφτεσαι μόνο κυριολεκτικά και δεν σου αρέσει η λέξη "εξοστρακισμός" με την έννοια της απομάκρυνσης, θα την αντικαταστήσω την επόμενη φορά με το "εξοβελισμός".
Στο δια ταύτα τώρα. Το νυν πλάτος πεζοδρομίου στην πλευρά του πάρκου είναι 4,3m.
Ο κυκλικός κόμβος 7ης Μεραρχίας και Σβορώνου έχει τα εξής σχεδιαστικά χαρακτηριστικά:Εσωτερική διάμετρος κόμβου (παρτέρι και δικό του πεζοδρόμιο) = 14mΠλάτος λωρίδων κυκλοφορίας = 4m
Εξωτερική διάμετρος κόμβου (μαζί με τα δύο απέναντι κυκλικά ρεύματα κυκλοφορίας και χωρίς τα απέναντι πεζοδρόμια) = 14m + 4m + 4m = 22m ή άλλως παραγόμενη ακτίνα 11m από το κέντρο του κυκλικού κόμβου.Αν διατηρηθεί το ίδιο σε πλάτος πεζοδρόμιο για τους πεζούς, δηλαδή πλάτους 4,3m προφανώς η ολική ακτίνα του κυκλικού κόμβου προ της πλευρά του πάρκου γίνεται 11m + 4,3m = 15,3m.Εντός αυτών των 15,3m βρίσκονται τώρα 4 ανυπεράσπιστα δέντρα:1) Δέντρο σε απόσταση 11,20m από το κέντρο του κόμβου2) Δέντρο σε απόσταση 11,60m από το κέντρο του κόμβου3) Δέντρο σε απόσταση 12,80m από το κέντρο του κόμβου4) Δέντρο σε απόσταση 14,10m από το κέντρο του κόμβουΣυνεπώς για να μην πολυλογούμε η τύχη 4 δέντρων εντός της έκτασης του πάρκου κρίνεται επισφαλής γιατί κατά πάσα πιθανότητα θα εξοστρακιστούν, θα εξοβελιστούν, θα σφαγιαστούν ή βάλε ότι άλλο χαρακτηρισμό θέλεις. Καλούμε λοιπόν κάποιον από τους πολλούς "υπευθύνους" του κράτους και της κοινωνίας μας να μας βεβαιώσει δημόσια, οριστικά και αμετάκλητα για την τύχη αυτών των δένδρων.
Σχετικά με την τωρινή τομή πεζοδρομίου του πάρκου που χαράχθηκε με κοπτικό μηχάνημα και θα αφαιρεθεί, μόνο για το παρτέρι και το περιμετρικό του πεζοδρόμιο θα γίνει αφαίρεση από το πάρκο τόξου μήκους χορδής 10,35m και μέγιστου πλάτους 2,35m ( αφαίρεση από τη σημερινή έκταση του πάρκου, και όχι 0,5m που άτεχνα αναφέρεις).
Επιπλέον, με την εισχώρηση της λωρίδας αυτοκινητοδρόμου εντός του πάρκου θα γίνει αφαίρεση από το πάρκο τόξου μήκους χορδής 20m και πλάτους 6,40m (αφαίρεση από τη σημερινή έκταση πάρκου).Με σχετικούς υπολογισμούς, πάνε χαμένα για πάντα περίπου 90m2 (τετραγωνικά μέτρα) πάρκου υπέρ των αυτοκινήτων και κατά των πεζών πολιτών.Όλα τα παραπάνω μεγέθη είναι μετρημένα με αποστασιόμετρο Laser ακριβείας 1,5mm (χιλιοστόμετρου) στα 70m.
Θα χαρώ να δω και τη δικιά σου επιστημονική θέση ή έστω τεχνική θεώρηση επί των ανωτέρω.
Ο χαρακτηρισμοί δε "άθλιος", "δόλιος" και "ψεύτης" για ενεργούς πολίτες που προσπαθούν απέναντι στο αμείλικτο κατεστημένο να αφήσουν ΑΝΕΓΓΙΧΤΟ από εργολάβους, μηχανήματα, αλλά και οχήματα το εσωτερικό του ΠΑΡΚΟΥ (με κεφαλαία) Κατερίνης είναι θα έλεγα το λιγότερο προσβλητικοί έναντι των συναισθημάτων των περισσοτέρων συμπολιτών μας.
Όσο για τα συγκεκριμένα δέντρα εντός αυτού του ορίου: θα ξαναδείς τα ζωντανά ξαδέλφια τους μόνο στην άδεια σου και όταν επισκεφτείς κάποιον εθνικό δρυμό. Όσον αφορά για τα δέντρα που δεν βλάφτηκαν κατά την διάρκεια εργασιών σε συγκεκριμένο σχολείο, μήπως σου περνά από κάποιους νευρώνες και συνάψεις του εγκεφάλου σου, πως από την αντίδραση κάποιων ανιδιοτελών πολιτών σώθηκαν την τελευταία στιγμή;Πληροφοριακά, στο κέντρο του Βερολίνου υπάρχει ενιαίο και συμπαγές πάρκο τερατώδους έκτασης 2.100 στρεμμάτων που μας κάνει να αισθανόμαστε πολύ φτωχοί συγγενείς των Ευρωπαίων σε ποιότητα ζωής και κάλυψη πρασίνου ανά κάτοικο. Η έκταση αυτή θα μπορούσε κάλλιστα να στεγάσει όλους τους κατοίκους της Κατερίνης, αλλά παραμένει αμόλυντη, για να μας θυμίζει ότι όταν οι άνθρωποι δεν φυτρώνουν εκεί που δεν τους σπέρνουν, τα πάρκα ως ζωντανοί οργανισμοί βασιλεύουν.
Για την μετατροπή της πλατείας Ελευθερίας και την κοπή των δέντρων συμφωνούμε απόλυτα. Αλλά όσον αφορά την ισχύ και το δικαίωμα ψήφου των δημοτικών οργάνων, ελάχιστοι έχουν την τεχνική επάρκεια, έστω και κατανόησης βασικών τεχνικών θεμάτων και ορολογίας, για τέτοιας ύψιστης σημασίας έργα μέσα στον ΕΝΑ πνεύμονα πρασίνου της πόλης μας. Να σου αναφέρω πως σε έναν από τους 10 μεγαλύτερους πληθυσμιακά δήμους της Ελλάδας, δημοτική σύμβουλος που επαγγέλεται εκπαιδευτικός, αποφασίζει για την επιλογή τεχνικών και οικονομικών χαρακτηριστικών του φωτισμού της πόλης. Με το ίδιο σύστημα δικαιοδοσίας ψήφου των οργάνων και την γενικότερη διαφθορά στη χώρα μας (ρίξε μια ματιά στα επίσημα στατιστικά), ο θαυμαστός αιγιαλός και η πλατιά αμμουδιά κοντά στην πόλη μας, ίσως γίνει κάποτε μια ωραία τσιμεντένια πόλη, με ωραιότατα κτίσματα χτισμένα πάνω στην άμμο.
Την εισχώρηση οδικού κόμβου εντός της οριοθετημένης περιοχής του πάρκου, τη θεωρώ αναίσχυντη και επιεικώς απαράδεκτη. Ως ορθολογιστής και τεχνοκράτης δε εκφράζω κλάψες. Παρακαλώ να μου γράψεις την ιδιότητα σου και αν είσαι σχετικός επιστήμονας, φερ' ειπείν συγκοινωνιολόγος, δέχομαι μερικώς το λογίδριο σου παρά τα πολλά προαναφερόμενα λάθη σου. Ειδάλλως υπάρχει και συγνώμη για τα προηγούμενα σου σχόλια.Φιλικά, Ο κατακριτέος συμπολίτης σου Ν.Η.
Υ.Γ. Με οστεοπορωτικούς εγκεφάλους σαν το δικό σου, χιλιάδες μνημειώδη αποφθέγματα και λαϊκές εκφράσεις της Ελληνικής με μεταφορική εκφορά των λέξεων, όπως «όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες» θα είχαν αποβληθεί από το λεξιλόγιο μας και θα καιγόταν στην πυρά της γλωσσικής αρτηριοσκλήρωσης και λογοκρισίας. Προφανώς για μας τους εθελοντές πολίτες, απ’ ότι κατάλαβες, εξέχουσα θέση έχει η ΟΥΣΙΑ των γεγονότων και όχι τα άνοστα λογοπαίγνια.

Ν.Η. και πάλι"

2 σχόλια:

  1. Αγαπητέ συνάδελφε,

    Για να σε προλάβω και να μην γράφεις άσκοπα, αρκετά από αυτά που θα πεις τα γνωρίζω ήδη, μια και διαθέτω σχέδια και έχω συνεισφέρει εν μέρει σε μελέτες της Εγνατίας Οδού, ΠΑΘΕ, Ιονίας Οδού, Αττικής Οδού, σηράγγων Αττικό Μετρό, σηράγγων Τεμπών κτλ. Επειδή έχω λιγότερο χρόνο από εσένα εξηγούμαι:

    1. Δεν κατάλαβες το πνεύμα και την ουσία του προβλήματος. Το καίριο θέμα είναι «μακριά τα αυτοκίνητα από το Πάρκο» και όχι πόσο όμορφοι και ασφαλείς είναι οι κόμβοι.
    2. Πεζοδρόμηση περιμετρικά των πάρκων, πολλαπλοί ζωτικοί χώροι για πεζούς.
    3. Αποτρεπτικά μέτρα για είσοδο των οχημάτων στα κέντρα των πόλεων και όχι μέτρα ενίσχυσης της κυκλοφορίας.
    4. Αντί για επέκταση του αριθμού κόμβων από 0 σε 10, επέκταση των πάρκων από 1 σήμερα σε 10 μελλοντικά.
    5. Απαγόρευση κοπής δέντρων στην πόλη με τον ίδιο τρόπο που απαγορεύτηκε η κοπή κεφαλιών πολιτών σε δημόσιους χώρους.
    6. Φύτευση κάθε πιθανής κενής έκτασης και δημιουργία νέων.
    7. Ποδηλατόδρομοι / πεζόδρομοι με κάθε δυνατό κόστος.
    8. Να κοπεί η μαγκιά και η ασυδοσία όσων καβαλούν το πεζοδρόμιο και παρκάρουν πάνω στα πόδια μας την ώρα που πεζοπορούμε.

    Δεν θα χαραμίσω άλλες 6 σελίδες Α4 και πιθανόν δεν θα ανταποκριθώ ξανά. Όχι γιατί καταστρατηγώ την έννοια της Δημοκρατίας αλλά γιατί έχω πολλά παραμελημένα πρόσωπα στη ζωή μου, τα οποία αξίζουν της προσοχής μου και είναι τελείως ανούσια η ατέρμονη ανάλωση μόνο σε λόγια. Πράξεις λοιπόν!

    Φιλικά,

    Ν.Η.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1)( δεν είμαι δημοσιογράφος για να έχω δικαίωμα ομιλίας και συγγραφής άρθρου )..Μπα τι λετε..!
    2).. τα γλωσσολογικά θέματα...ειναι ΑΚΥΡΑ εδω (ισως σε καποια φοιτητική αίθουσα)προς επίδειξη ..& το βρίσκω σαφή υπεκφυγή..
    3)..(γράψεις την ιδιότητα σου και αν είσαι σχετικός επιστήμονας, φερ' ειπείν συγκοινωνιολόγος,)...τι λετε ωρε σαινια...τοσο καλα..ε !!!
    4)..(Με οστεοπορωτικούς εγκεφάλους σαν το δικό σου )... επιεικώς απαράδεχτη επίθεση..

    5)..κατα τα αλλα..( Προφανώς για μας τους εθελοντές πολίτες, απ’ ότι κατάλαβες, εξέχουσα θέση έχει η ΟΥΣΙΑ των γεγονότων και όχι τα άνοστα λογοπαίγνια.)..!!! ουαου! τι υποκρισια..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή